Powrót


Shadow and flame wersja 2.0 - edytor dźwiękowy dla niewidomych uaktualniony w lipcu 2016 - ulepszony i uproszczony



Systemy operacyjne: Windows 7, Windows XP

Wybierz swoją wersję systemu operacyjnego i pobierz w pełni funkcjonalne 30 dniowe demo.


Pobierz. Shadow And fLame wersja 2 - Przystosowany dla niewidomych. Windows 7

Pobierz. Shadow And fLame wersja 2 - Przystosowany dla niewidomych. Windows XP


Od początku edytor dźwiękowy "Shadow and flame" był projektowany z myślą o osobach niewidomych.

Przykładowo w odróżnieniu od innych edytorów dźwiękowych wykresy ścieżek dźwiękowych są rysowano na ekranie pionowo.

Ekrany komputerowe są wyższe niż szersze więc na poziomych wykresach można przedstawić więcej danych, ale to nie ma większego znaczenia dla niewidomych.

W tym przypadku ważniejsze niż rysowanie większej ilości danych na ekranie jest interfejs użytkownika bazujący tylko na klawiaturze - i wszystko staje się prostsze.

Poprzez naciśnięcie jednego z następujących klawiszy: kursora Up, PgUp, kontrola plus PgUp lub Home poruszamy się w przód muzyki

i podobnie poprzez naciśnięcie: kursora down, PgDown, kontrola plus PgDown lub End poruszamy się do tyłu ścieżki dźwiękowej.

Edycja dźwięków wymaga odbierania i zrozumienia dużej ilości informacji, z tego względu w edytorze dla niewidomych wszystko musi być mówione

jednakże z drugiej strony mówienie wszystkiego byłoby drażniące, nudne i zupełnie niepotrzebne

Wyobraź sobie mówienie, przykładowo po naciśnięciu END: "Track one empty track start track". To byłoby bardzo dużo wypowiadanych słów o wiele więcej niż byłoby potrzebne.

Z tego względu edytor dźwiękowy mówi używając dźwięków stereo(po raz kolejny korzystne jest pionowe rysowanie wykresów), edytor powie tylko: "Track one" - wypowiadając to jak w przykładzie dla pierwszej ścieżki z lewego głośnika i zmieni barwę słów ponieważ ścieżka byłaby pusta.

Edytor dźwiękowy często dostarcza tyle informacji ile możliwe i wykazuje zmianę nawet bez mówienia wszystkiego

Przykładowo jak po raz pierwszy zostanie naciśnięty przycisk HOME lub END edytor dźwiękowy powie: "moving to end" lub "moving to start" po przeniesieniu się w to miejsce jak przycisk END lub HOME zostanie naciśnięty ponownie, edytor powie: "end track" lub "start track".

Kolejną rzeczą powodującą trudności była równoczesna praca nad ścieżkami dźwiękowymi w różnych formatach dźwiękowych

po skopiowaniu lub wklejeniu kawałka ścieżki zapisanej w jednym formacie do drugiej ścieżki w innym formacie usłyszelibyśmy straszne dźwięki,

więc edytor dźwiękowy został uproszczony, zawsze pracuje w 16 bitach stereo, co jest najwyższą jakością dźwięku, możliwe są jedynie różne sample raty.

Nagrany głos który jest gotowy do wypowiedzenia jest najszybszym sposobem mówienia

Informacje i komendy głosowe mówione przez edytor często się powtarzają z tego względu było możliwe ich nagranie i przygotowanie wcześniej w sposób dopasowany do wykorzystania w edytorze.

Po drugie w wielu przypadkach nie jest potrzebne czekanie aż program skończy mówić, przyciski mogą być naciskane jeden po drugim bez oczekiwania na zakończenie mówienia.


Wymagania systemowe:

- System operacyjny: Windows XP, Windows 7

- Pamięć operacyjna;: 256MB

- CPU : 1GHz

- karta dźwiękowa


Używa Lame (v3.98.2) do kodowania mp3

http://lame.sourceforge.net


Visit LAME site


Powrót



English version